Hudební agentura / Lucie Silkenová

Lucie Silkenová

Lucie Silkenová

Již během studií na HAMU na sebe tato mladá pěvkyně výrazně upozornila, nejprve v divadle SeMaFor po boku Jiřího Suchého a poté v hlavních rolích oper, které studenti nastudovali pro divadlo F. X. Šaldy v Liberci. S vítězstvím v mezinárodních soutěžích se jí otevřela cesta na další operní scény po celé České republice. Tou nejvýznamnější scénou je Národní divadlo v Praze, kde od roku 2010 pravidelně hostuje. I její koncertní činnost je obdivuhodná. Již rok po ukončení studií měla svůj sólový recitál na Mezinárodním hudebním festivalu Pražské Jaro. V únoru 2012 byla přizvána dirigentem Jiřím Bělohlávkem k provedení role Terinky v koncertním uvedení Dvořákovy opery Jakobín s BBC Symphony Orchestra v Londýně. V březnu 2013 debutovala v jižní Americe pod vedením světově uznávaného dirigenta Osmo Vänskä, který řídil Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo a společně uvedli Glagolskou mši Leoše Janáčka. V dubnu 2014 byla jako jediná česká sólistka vybrána legendárním dirigentem Helmuthem Rillingem k provedení Beethoveny Missy solemnis se Symfonickým orchesrem FOK v pražském Obecním domě. V květnu 2014 byla přizvána fenomenálním dirigentem Ivánem Fischerem k evropskému turné s Budapest Festival Orchestra a uvedli společně koncertní verzi Dvořákovy opery Rusalka.


Narodila se v Praze. Byla členkou Kühnova dětského sboru /1989 - 1997/, absolvovala Gymnázium Jana Nerudy s hudebním zaměřením a promovala ve třídě Ivana Kusnjera na Akademii múzických umění v Praze /2010/. Své pěvecké umění dále rozvíjela na mistrovských kurzech v Anglii, Španělsku, Německu a Rakousku (Anatolli Goussev, Gery Grice, Rotraud Hansmann, Margreet Honig, Tom Krause, Georg Nigl, Margot Nollen, Alexander Olivier, Tomas Paul, Marta Scheffel).
Lucie získala několik významných ocenění na mezinárodních pěveckých soutěžích. Mezi ty nejdůležitější řadí 1. cenu na mezinárodní soutěži ve Francii „Concours International d’Encouragement Musical, Lyon 2008“ (Rotary Club) a 2. cenu v kategorii opera v „Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka, Karlovy Vary 2009“. V Karlových Varech zaujala zástupce tří významných divadel (Národní divadlo v Praze, Státní opera Praha a Státní divadlo Košice - Slovensko), od kterých získala speciální ocenění v podobě hostování.


Návštěvníkům operních představení se představila mimo jiné v rolích: Kleopatry (Händel: Julius Caesar), Paminy (Mozart: Kouzelná flétna), Corilly (Donizetti: Poprask v opeře), Rosiny (Rossini: Lazebník sevilský), Gildy (Verdi: Rigoletto) a Lízy (Lehár: Země úsměvů). V Národním divadle v Praze debutovala v r. 2010 a stala se jeho stálým hostem. Jejím debutem ve Státní opeře Praha byla role Gildy (Verdi: Rigoletto). Dále hostovala v divadle F. X. Šaldy v Liberci, v divadle J. K. Tyla v Plzni, v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě a spolupracuje s Komorní operou Praha na zahraničních turné (Japonsko, Španělsko, Francie, Německo, Švýcarsko).
Koncertně vystupovala např. s BBC Symphony Orchestra London,  Budapest Festival Orchestra, Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo, Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, Filharmonií B.Martinů Zlín, Filharmonií Hradec Králové, Moravskou filharmonií Olomouc a Severočeskou filharmonií Teplice. Spolupracovala s mnohými významnými dirigenty jako jsou Petr Altrichter, Jiří Bělohlávek, Iván Fischer, John Fiore, Tomáš Hanus, Robert Jindra, Jiří Kout, Ondrej Lenárd, Tomáš Netopil, Libor Pešek, Helmuth Rilling, Jac van Steen, Osmo Vänskä a Petr Vronský.


S úspěchem vystupovala na mezinárodních hudebních festivalech jako jsou MHF Pražské Jaro, Mezinárodní operní festival Smetanova Litomyšl, Janáčkův Máj Ostrava, Dvořákova Olomouc, Festival Mahler Jihlava aj. Natočila několik nahrávek se společnostmi Navona Records, ArcoDiva a Český rozhlas.


Lucie má své věrné posluchače nejen v České republice, ale získává si je postupně i v zahraničí. Pravidelně koncertuje po Evropě (Anglie, Belgie, Francie, Itálie, Německo, Nizozemsko, Rakousko, Španělsko, Švýcarsko, Ukrajina). Má však za sebou i měsíční koncertní turné v Japonsku r. 2004 (Fukuoka, Hiroshima, Nagasaki, Nagoya, Matsuyama, Osaka, Tokyo) a dále měsíční koncertní turné po Brazílii r. 2013 (Brasilia, Rio de Janeiro, Sao Paulo, Vitória).

 

Programové tipy:

OD HUBIČKY K RUSALCE
Smetana, Janáček, Dvořák, Martinů
Ladislava Vondráčková - klavír

SHAKESPEARE – SONETY V HUDBĚ
Spoluúčinkuje DUO TERES
Lucia Fulka Kopsová - housle
Tomáš Honěk - kytara

 

Recenze:

CLASSICAL SOURCE

Peter Reed

..."As with the rest of the cast, these Czech artists were entirely at home with the opera in probably the most idiomatic reading I’ve heard. The smaller roles – Svatopluk Sem’s trenchant foreman, Luděk Vele’s pompous Mayor, his self-righteous wife given a vivid cameo by Jana Hrochová, and their sulky daughter Karolka simply but directly portrayed by Lucie Silkenová – summed up mean-spirited village life brilliantly"...

Více na: http://www.classicalsource.com/db_control/db_concert_review.php?id=13595

Jenůfa with the Czech Philharmonic

Jenna Dougles

..."Jaroslav Březina was appropriately cad-like as Števa; he sang in a defensive, declamatory way, yet his sound felt less free than it could have. We're curious to hear him in a more friendly role. Other highlights included Svatopluk Sem's friendly, pointed baritone as Stárek, and Lucie Silkenová's clear, cutting soprano as Karolka, the mayor's daughter. Plus, we loved Marta Reichelová's trouser-role chops as Jano, the young boy who is delightedly learning to read, and who becomes the bearer of bad news, as the first to discover the frozen body of Jenůfa's baby on her wedding day. Marta was cute as a button, with an exciting zing to her sound"...

Více na: http://www.schmopera.com/in-review-jenufa-czech-philharmonic/

'Music of surpassing beauty' - 5 stars

Cara Chanteau

Given that Jenůfa was Janácek’s breakthrough opera, where he evolved his instantly recognisable musical language – forged from the distinctive melody of Moravian speech patterns and inflexions – the South Bank’s concert performance provided an unmissable opportunity to hear the work performed by native Czechs, with Finnish Karita Mattila as a powerfully haunted Kostelnička.

Jenůfa (a queenly Adriana Kohútková), pregnant and in love with an unreliable Števa (Jaroslav Březina) is abandoned by him. His half-brother Laca ends up slashing Jenůfa’s cheek in an anguished access of love and frustration (a boyishly clear tenor in Aleš Briscein), and whose recoiling from marrying Jenůfa on learning of the child’s existence drives the Kostelnička, Jenůfa’s step-mother, to drown the baby, in the hope of preserving what she believes is Jenůfa’s only chance of happiness. Only Janácek, basing his libretto on a play by a female playwright and bereaved father himself, would have depicted this character musically with such tenderness.

 

In Czech the stress invariably falls on the first syllable of a word, and hearing native singers instantly makes sense of Janácek’s every musical line. Likewise, the Czech Philharmonic under Jiří Bělohlávek have this music in their blood, allowing Janácek’s jagged, swaggering folk rhythms to suddenly bloom into music of surpassing beauty.

Fotogalerie

Foto: Radovan Boček
Foto: Radovan Boček
Foto: Lenka Silberhornová
Foto: Lenka Silberhornová
Foto: Karolina Korandová
Foto: Karolina Korandová
Foto: Národní divadlo
Foto: Národní divadlo
Foto: Prague House Brussels
Foto: Prague House Brussels
Foto: Pražské Jaro
Foto: Pražské Jaro
Foto: Podblanický hudební podzim
Foto: Podblanický hudební podzim
 
 
Gustav Mahler Festival ASUMA Fly United Lesní společnost Ledeč nad Sázavou