Hudební agentura / Lucie Silkenová

Lucie Silkenová

Lucie Silkenová

  • Mladá úspěšná sopranistka LUCIE SILKENOVÁ se dnes již právem řadí k předním a vyhledávaným českým operním pěvkyním. Od pěti let byla členkou Kühnova dětského sboru, ve výběru středních škol tedy logicky zvítězilo pražské Gymnázium Jana Nerudy s hudebním zaměřením (v jejím případě zpěv a klavír), následovala Hudební fakulta AMU, kde byl jejím pedagogem sólista opery Národního divadla Ivan Kusnjer. Promovala v roce 2010 a své pěvecké umění tříbila na mistrovských kurzech v Anglii, Španělsku, Německu a Rakousku. Už během studia na HAMU na sebe mladá interpretka upozornila spoluprací s Jiřím Suchým v divadle Semafor, ale především potom v hlavních rolích oper, které mladí pěvci z HAMU nastudovali pro Divadlo F. X. Šaldy v Liberci.

  • Kariéra dnešního začínajícího umělce není možná bez účasti v domácích a mezinárodních soutěžích. Lucie Silkenová si považuje 1. ceny na mezinárodní soutěži mladých hudebníků ve Francii Concours International d’Encouragement, Lyon 2008, již organizuje celosvětově proslulá organizace Rotary Club, a 2. ceny v kategorii opera na 44. ročníku Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech v roce 2009. Právě zde si jí všimli zástupci tří významných divadel (Národní divadlo Praze, Státní opera Praha a Státní divadlo Košice) a její vystoupení ocenili nabídkou hostování na tamních scénách. V roce 2013 se jí podařilo uspět v celosvětové soutěži International Hans Gabor Belvedere Singing Competion a dostat se mezi semifinalisty v Amsterdamu.

  • S vítězstvím v mezinárodních soutěžích se Lucii Silkenové otevřela cesta na další operní scény po celé České republice. Těmi nejvýznamnějšími jsou pražské Národní divadlo, kde od roku 2010 pravidelně hostuje, a Státní opera, ve které hostuje od roku 2014. Příznivcům opery se tato nadaná pěvkyně představila například v rolích Kleopatry (Händelův Julius Caesar), Paminy (Mozartova Kouzelná flétna), Zerliny (Mozartův Don Giovanni), Corilly (Donizettiho Poprask v opeře), Rosiny (Rossiniho Lazebník sevilský), Gildy (Verdiho Rigoletto), Terinky (Dvořákův Jakobín), Lišky Bystroušky (Janáčkovy Příhody lišky Bystroušky) a Lízy (Lehárova Země úsměvů). Hostovala v divadlech Teatro Regio Torino, F. X. Šaldy v Liberci, J. K. Tyla v Plzni, v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě a spolupracuje s Komorní operou Praha na zahraničních turné (Japonsko, Španělsko, Francie, Německo, Švýcarsko).

  • Úspěšně si vede i v oblasti koncertní. Rok po ukončení studií měla sólový recitál na Mezinárodním hudebním festivalu Pražské jaro 2011. Opakovaně vystoupila na Mezinárodním operním festivalu Smetanova Litomyšl. V únoru 2012 ji dirigent Jiří Bělohlávek pozval k provedení role Terinky v koncertním uvedení Dvořákova Jakobína s BBC Symphony Orchestra v Londýně. V březnu 2013 debutovala v jižní Americe s Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo za řízení finského dirigenta Osmo Vänskäeho  a společně uvedli Glagolskou mši Leoše Janáčka. V dubnu 2014 byla jako jediná česká sólistka pozvána legendárním dirigentem Helmuthem Rillingem k provedení Beethovenovy Missy solemnis se Symfonickým orchestrem FOK v pražském Obecním domě. Dalším velkým úspěchem Lucie Silkenové  bylo evropské koncertní turné se špičkovým Budapest festival Orchestra řízeným jeho zakladatelem Ivánem Fischerem (První žínka ve Dvořákově Rusalce). Mezi své oblíbené koncertní party řadí Beethovenovu Missu solemnis a Symfonii č.9, Dvořákovo Te Deum a Stabat Mater, Haydnovo Stvoření, Janáčkovu Galgolskou mši, Mahlerovy Symfonie č.2 a č.4, Mozartovo Rekviem a Korunovační mši, Orffovy Carmina Burana či Pergolesiho Stabat Mater.

  • Pěvkyně koncertuje po celé Evropě a zaujala publikum v Japonsku i Brazílii. Spolupracuje s mnohými významnými dirigenty, jako jsou Jiří Bělohlávek, Iván Fischer, John Fiore, Tomáš Hanus, Jan Latham-Koenig, Jiří Kout, Ondrej Lenárd, Tomáš Netopil, Libor Pešek, Helmuth Rilling, Jac van Steen a Osmo Vänskä a orchestry jako například BBC Symphony Orchestra, Budapest Festival Orchestra, Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo, Česká filharmonie, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Symfonický orchestr Českého Rozhlasu a mnohými dalšími. Natočila několik nahrávek se společnostmi Navona Records, ArcoDiva a Český rozhlas.

 

Recenze:

CLASSICAL SOURCE
Peter Reed

..."As with the rest of the cast, these Czech artists were entirely at home with the opera in probably the most idiomatic reading I’ve heard. The smaller roles – Svatopluk Sem’s trenchant foreman, Luděk Vele’s pompous Mayor, his self-righteous wife given a vivid cameo by Jana Hrochová, and their sulky daughter Karolka simply but directly portrayed by Lucie Silkenová – summed up mean-spirited village life brilliantly"...

Více na: http://www.classicalsource.com/db_control/db_concert_review.php?id=13595

 

Jenůfa with the Czech Philharmonic

Jenna Dougles
..."Jaroslav Březina was appropriately cad-like as Števa; he sang in a defensive, declamatory way, yet his sound felt less free than it could have. We're curious to hear him in a more friendly role. Other highlights included Svatopluk Sem's friendly, pointed baritone as Stárek, and Lucie Silkenová's clear, cutting soprano as Karolka, the mayor's daughter. Plus, we loved Marta Reichelová's trouser-role chops as Jano, the young boy who is delightedly learning to read, and who becomes the bearer of bad news, as the first to discover the frozen body of Jenůfa's baby on her wedding day. Marta was cute as a button, with an exciting zing to her sound"...
Více na: http://www.schmopera.com/in-review-jenufa-czech-philharmonic/

 

'Music of surpassing beauty' - 5 stars

Cara Chanteau

Given that Jenůfa was Janácek’s breakthrough opera, where he evolved his instantly recognisable musical language – forged from the distinctive melody of Moravian speech patterns and inflexions – the South Bank’s concert performance provided an unmissable opportunity to hear the work performed by native Czechs, with Finnish Karita Mattila as a powerfully haunted Kostelnička.

Jenůfa (a queenly Adriana Kohútková), pregnant and in love with an unreliable Števa (Jaroslav Březina) is abandoned by him. His half-brother Laca ends up slashing Jenůfa’s cheek in an anguished access of love and frustration (a boyishly clear tenor in Aleš Briscein), and whose recoiling from marrying Jenůfa on learning of the child’s existence drives the Kostelnička, Jenůfa’s step-mother, to drown the baby, in the hope of preserving what she believes is Jenůfa’s only chance of happiness. Only Janácek, basing his libretto on a play by a female playwright and bereaved father himself, would have depicted this character musically with such tenderness.

In Czech the stress invariably falls on the first syllable of a word, and hearing native singers instantly makes sense of Janácek’s every musical line. Likewise, the Czech Philharmonic under Jiří Bělohlávek have this music in their blood, allowing Janácek’s jagged, swaggering folk rhythms to suddenly bloom into music of surpassing beauty.

Diskografie Lucie Silkenová

Lucie Silkenová BOHUSLAV MARTINŮ - THE DAY OF CHARITY

Fotogalerie

Lucie Silkenová
Lucie Silkenová
Lucie Silkenová
 
 
Gustav Mahler Festival ASUMA Fly United Lesní společnost Ledeč nad Sázavou